De samenwerking tussen de Gulpener Bierbrouwerij en de korenwolf bestaat al dertig jaar. Het begon met witbier, dat in de jaren negentig super populair werd. Wij maakten ook een Gulpener korenwolf witbier.
We kozen we voor impact en vernoemden het bier naar de lokale hamster, de korenwolf, en zetten ons in voor zijn bescherming. En het werkte! Gulpener Korenwolf Witbier werd een hit, en dat bracht geld en aandacht voor de bedreigde korenwolf.
2024: Het gaat nog steeds niet goed met de korenwolf. De steun aan de korenwolf heeft dus een sterke impuls nodig. Gulpener bierbrouwerij lanceert nu Korenwolf als een nieuw apart merk, met een nieuw, fris en eigenzinnig witbier dat Korenwolf Wit heet. Het alcohol percentage wordt iets verhoogt van 5% naar 6% om het bier nog iets meer smaak te geven en het geschikt te maken voor in én ook na de zomer. Het nieuwe Korenwolf Wit wint in het voorjaar van 2024 onmiddellijk Goud in de categorie witbier op de Dutch Beer Challenge.
Met GaiaZOO is afgesproken dat 1% van de totale omzet Korenwolf wordt gedoneerd aan Gaia Nature Fund, de natuurbehoudstichting van GaiaZOO, en wordt ingezet voor de bescherming van de korenwolf in Limburg. Fok de korenwolf is de eerste merkcampagne met veel PR en instore materiaal. Officieel partner van de korenwolf dus!